Un turbocompresor este in esenta un compresor de aer actionat de gazele de esapament. Gazele de esapament care parasesc sistemul de evacuare a motorului, dar sunt indreptate in rotorul turbinei. Aceasta, la randul sau, conduce axul turbosuflantei care antreneaza roata compresor. Roata compresor a turbosuflantei impinge cu forta aerul in motor. Deoarece aerul comprimat contine mai mult oxigen creaza conditii mai bune pentru procesul de ardere. Oxigenul suplimentar poate fi colaborat cu suplimentul de combustibil folosit pentru a creste puterea motorului, sau in cazul motoarelor diesel pentru o ardere mai buna. Turbosuflanta reduce semnificativ cantitatea de poluanti de la motor si a imbunatateste manevrabilitatea.
Cu cresterea presiunii aerului, creste si temperatura lui. O temperatura mai mare inseamna o densitate mai mica, ceea ce inseamna ca cilindrul primeste mai putin oxigen decat daca temperatura aerului ar fi fost mai mica. Pentru a spori eficienta procesului de ardere si a raci aerul din turbosuflanta se utilizeaza intercoolerul.
Turbocompresoarele sunt proiectate sa functioneze peroade indelungate de timp, dar ele se pot defecta din o serie de cauze:
Intretinerea turbosuflantelor